Advertlets

Jumaat, Ogos 21, 2009

Selamat Menyambut Ramadhan

Selamat hari Jumaat.

Semalam aku cuak jugak tengok ramai orang dah stenby kat surau sebelum Isyak kot puasa jadi hari ini, mujur tak terlepas terawikh sebab keluar beli barang runcit dan tak dengar pengumuman penyimpan mohor-mohor besar DiRaja.

Selamat menyambut kedatangan Ramadhan dan berpuasa sebaik mungkin mulai esok.

Semoga ibadah puasa semua diberkati dan sama-sama kita menyelami signifikasi kita berpuasa untuk bulan Ramadhan ini.

Di tutup dengan sedikit pandangan Ustaz Mohd Asri Zainul Abidin untuk dikongsikan.

"ada orang yang kadang-kala berzikir dan bertahmid sebelum berucap atau berceramah, namun apabila habis dia berzikir dan bertahmid, dia memaki hamun orang lain bagaikan tiada sempadan agama"


Sama-samalah kita renungkan. Sekali sekala layan blog Ustaz takde salahnya.

5 ulasan:

noor afzan berkata...

RENUNG2KAN DAN SELAMAT BERAMAL~
EHEHE~

CAMAT POSA YER ENCIK AMANI SEKELUARGA~

anur malati berkata...

mlm td kan mlm jumaat, biasak r klu masjid n surau ramai org. buat tahlil or bacaan yaasin.
papepun.. selamat menjalani ibadah puasa.. Semoga ibadah kita diterima olehNYA

Tanpa Nama berkata...

penyimpan mohor besar raja-raja daa, adeke penyimpan mohor-mohor besar diraja, sukati jer..

saiful berkata...

Selamat Menyambut Ramadhan...

Ampun maaf andai ada kesalahan...

Mudah-mudahan sama-sama diberkati Allah sentiasa, InsyaAllah...

amANI berkata...

^afzan^

Ye, selamat berpuasa. Tapi blog tak puasa menulis. Jangan risau.

^anur^

Heheh, nampak sangat jarang gi surau kan, tapi malam semalam memang luar biasa ramai.

^Tanpa Nama^

Memang betul la lama dah aku tak tengok pengumuman berpuasa dan raya. Silap itu tidak sengaja, tapi tidak membetulkan silap itu disengajakan.

Len kali letak aa nama, tidak dapat dikenal pasti la sapa nih.

^Saiful^

Selamat berpuasa dan mohon maaf juga kalau2 ada tersalah silap sepanjang berblog ini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...