Advertlets

Selasa, Mei 26, 2009

Yey, dah dapat! Yey, dah menang!

Isnin lepas. Panas. Terik. Membahang. Aku balik makan tengahari. Sampai depan pintu pagar. Aku tersenyum lebar. Tersengih sampai ke pintu. Dalam kotak peti surat ada sampul coklat. Aku tahu itu buku yang dinanti. Nah. Buku alternatif buatan sendiri tanpa kelulusan DBP. Hasil tulisan blogger jantan paling top masa kini, Pipiyapong. Aku rasa la. Rasa nak beli? Beli di sini sebab jangan harap buku ini ada di Popular, MPH mahupun Badan Cemerlang. Menurut penulis, barang siapa tidak memiliki buku ini, dia 'King of Kodi'. Jadi aku sudah terkeluar dari kategori tersebut.

Komen aku terhadap buku ini : Semua adalah cerita kisah dari blognya dan satu kisah bonus yang tidak akan jemu untuk dibaca berulang kali. Diselitkan juga sepatah dua kata-kata hikmat macam Mastika. Cuma aku sedikit keciwa sebab Diari Roberto II tidak dimuatkan di dalam buku ini. Ia bagi aku kisah paling kelakar. Tiap ayat buat aku gelak tutup mulut sorang-sorang masa membacanya buat kali pertama. Buat aku teruja untuk mengeluarkan Sinetron Dramalova.


Hari ini. Hujan renyai-renyai. Sejuk. Aku balik juga makan tengahari. Tertinjau-tinjau dalam peti surat. Eh? ada, nampak macam kad bisnes along. Bukan rupanya. Poskad dari neraka oleh Matt Groening. Hahah. Ini lebih riak takbur. Hadiah dari peraduan yang aku sertai sudah sampai. Sayang. Air masuk dalam peti surat. Sedikit basah. Takpe. Janji ini hadiah paling rare pernah aku dapat. Dari seorang blogger yang sangat otai, Tok Rimau. Yang aku sendiri tak pernah selisih terlanggar bahu masa beli lauk di pasar malam.


Semuanya. Terima Kasih. Ini antara motivasi untuk aku. Supaya lebih rajin menulis dan menyumbang. Walau aku tak reti menyanyi, melukis, mewarna atau mereka grafik. Mungkin aku boleh menulis dengan rajin. Aku rasa la. Agak-agak ada tak orang nak tribute blog ini macam aku tribute mereka-mereka ini. Mungkin. Suatu hari nanti. Hahah.

Memetik kata-kata hikmat Tok Rimau di poskad, setelah dialih suara, cara terbaik untuk mengunjur masa hadapan adalah dengan menciptanya sendiri. Jadi sekarang, aku sedang mencipta masa depan aku sendiri. Yey.

2 ulasan:

Tok Rimau berkata...

Cayalah. Tengok tulisan cakar ayam Tok. Sebijik macam tulisan matt groening. hi hi hi.

Adam Ruslan berkata...

^Tok Rimau^

Mekasih.

Hahah tulisan itu kira seni halus la.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...