Advertlets

Selasa, Mei 26, 2009

Pendinding

Suatu hari di Kuala Lumpur.

Panas membahang. Mujur ada satu parkir dari banyak-banyak petak yang semua penuh. Aku parkir mengundur.

Sorang penjual kilatan kereta sudah siap menunggu, walaupun aku belum siap parkir secara lurus dan betul. Aku biar dia tunggu. Lama. Aku kunci stereng. Aku letak penahan matahari kat cermin.

Baru buka pintu nak keluar. Budak penjual kilatan segera menunjukkan satu jalur putih, panjang sejari telunjuk. Dekat tepi lampu signal sisi.

"Abang, ini calar, saya boleh kasi hilang" Dia mula.

"Tak yah, dah ada dah satu" Aku cuba berdalih.

"Boleh bang, cuba dulu" Dia sekali lagi mendesak.

"Tak payah, calar sikit je tuh" Aku menolak lagi.

Kemudian baru mata si penjual ternampak satu jalur panjang 2 hasta, sirip ikan paus pada pintu penumpang belakang aku. Yang aku tak buat apa-apa lagi.

"Ayo! Err oklah bang" dan dia berlalu.

Aku baru tersedar, rupa-rupanya kereta aku ada dinding penghalau penjual jalanan.


3 ulasan:

redghost berkata...

wahh....macam kena sengatan wolverine

amANI berkata...

^red^

kalaulah tiang itu wolverine, aku tuntt jugak gantirugi dan claim insurans. trauma.

hanimndroid berkata...

carassssss!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...