Advertlets

Ahad, Julai 05, 2009

Tulis-tulis - KBP

Penduduk kampung KBP - "Ini tanah kami, ini rumah nenek moyang kami yang British bagi kat kami dulu untuk jaga ladang Buah Pala, kenapa tukar hak milik tanah kami, jual tanah kami dan halau kami dari duduk dari rumah kami sendiri sejak turun temurun lagi?"

Ketua Menteri Ah Eng - "Orang saya akan tengokkan hal ini, takkan saya pulak sendiri yang nak tengok-tengokkan hal ini, nanti orang kata orang-orang saya tak berkaliber dan tidak berkeupayaan menangani masalah ini sendiri, semua nak harap saya je, saya sibuk jugak"

"Oklah, saya sibuk nih, saya pun kene pindah rumah jugak, rumah sekarang saya masuk anai-anai dan semut api, nak tido pun susah, tau tak mana nak cari banglo selesa sikit kat area-area nih ye?"


Bekas Ketua Menteri, Ah Koon yang tukar status tanah KBP jadi hak milik sementara dan luluskan penjualan tanah KBP kepada Koperasi
- "Sekarang Ah Eng yang kene selesaikan hal ini, dia yang tabur janji dulu kat orang kampung KBP sebelum pilihanraya untuk selesaikan hal ini, dia la kene uruskan, kami tak terlibat dah sekarang (duit sudah masuk, apa mau cerita lagi?)"

"Ah Eng, selesaikanlah! Jangan asyik salahkan orang lain je, dah 16 bulan masuk pejabat (menghitung bulan nampak Ah Eng nih)!"

Adun kawasan KBP dan ahli Parlimennya, Macha Nayer serta Bacha Singh
- "...." Diaorang tak de keluarkan apa-apa kenyataan buat masa sekarang dan duduk diam-diam dan hanya bubuh link berita-berita berkenaan isu ini dalam blog dia, padahal untuk hal lain pandai pulak berhujah bagai (peguam la katakan). Dulu berbuih mulut tabur janji kami-akan-tolong-rakyat.

Petikan janji dorang:
D*P's role in both the state assembly and parliament is to ensure no community is being displaced from the process of development. We will champion the rights of all Malaysians regardless of race, creed, religion and gender. Champion? Makan kasut Champion nak?

Maka amacam? Semua hanya mencuci tangan masing-masing sebab hanya isu yang ada kepentingan duit, kuasa dan populariti akan dan masih menjadi perhatian tiap-tiap individu di dalam politik. Untuk rakyat konon. Ini rumusan aku sendiri-sendiri. Aku tiada kecenderungan pada mana-mana dasar politik sekali pun.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...