Advertlets

Jumaat, Julai 24, 2009

Catatan Diego - Makan & Bayar@Serata


Tronoh

Mee Udang Banjir* - RM6.50
Air Limau Ais - RM 1.00

Prai

Nasi Kandar Pelita (Ayam Goreng + Kobis) - RM 4.70
Air Teh O Ais - RM 1.00

Nasi Campur (Ayam Goreng + Kobis) - RM4.50
Air Teh O Ais - RM0.90

Bukit Merah

Mee Kari - RM 3.50
Air Nescafe O Ais - RM 1.20

Subang

Air Teh O Ais - RM1.20

Cheras

Nasi Campur (Ayam Kampung Goreng + Acar) - RM 5.00

Bukit Jalil

Air 100Plus Botol Kecik - RM3.00

Kuantan

Nasi Goreng USA - RM5.00
Air Nescafe Ais - RM1.50

Gambang

Nasi Campur (Gulai Daging + Sayur Lemak Labu) - RM 4.50
Air Nescafe O Ais - RM 1.40

Seremban

Nasi Campur (Keli Salai Masak Lemak Cili Padi** + Telur Puyuh Cili) - RM 5.00
Air Kopi O Ais - RM 1.10

Taman Universiti

Nasi Campur*** (Ayam Goreng + Sayur Sawi) - RM 3.50
Air Teh O Ais - RM 1.00

Notakaki amANI - Ketika Diego sedang nyenyak tidur, penulis telah menyalin memori Diego secara muat turun infrared (bluetooth belum ada) untuk seminggu yang lalu, yang mana tika itu Diego bertungkus lumus memandu ke hulu hilir macam tiada esoknya untuk bertemu pelanggan. Alih-alih harga makanan yang Diego ada dalam memori yang disalin itu. Adakah Diego nak buat persiapan membuat tesis Sarjana bertajuk 'Senarai harga makanan biasa-biasa se-Malaysia?. Kalau sapa-sapa nak tahu harga dan lokasi hotel budget/murah di lokasi yang berkenaan, penulis rasa Diego ada juga menyimpannya. Gila. Takde menda lain ke untuk dihafal?

Notatapakkaki amANI -

* Mee Udang Banjir tersebut memang dibanjiri udang-udang saiz besar. Mee habis dahulu berbanding udang.
** Ikan Keli Salai Lemak Cili Padi tersebut memang terasa enaknya serta begitu asli.
*** Harga termurah untuk nasi campur dan tidak tertanding dengan kedai-kedai makan yang lain setakat ini.

5 ulasan:

a z m i r berkata...

pak ali is the best!!

amANI berkata...

^a z m i r^

Terhutang budi dengan Pak Ali selama +/- 5 tahun dah. Hahah.

noor afzan berkata...

huhu~
gile harga runtuh yang kay tmn u tuh..
hidup pak ali..
haha~

duta berkata...

laaa... ingatkan bini check balance duit belanja! ye lahh... outstation jantan ni tak leh dipercayai!... hahaha

amANI berkata...

^noorazfan^

Hari-hari jualan murah kat Pak Ali.

^duta^

Walau aku duduk kat hotel murah, tapi aku tak buat pekerjaan yang sinonim dengan hotel murah.

Tapi, tiap malam dengar kepala katil berlaga dinding. Hahah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...