Advertlets

Rabu, Januari 07, 2009

Sinetron Dramalova Part II

Babak 1

Marcia pernah berbual dengan pembantu rumah Encik Carlos & Puan Christina. Pembantu rumah mereka yang ini dan yang dulu-dulu , 3 orang semuanya seingat Marcia, mereka pernah bercerita tentang berapa budgetnya pasangan ini. Marcia seakan tidak percaya, takkanlah dengan suami isteri bekerja asyik suruh masak tauhu, tempe, telur je buat lauk anak-anak makan tiap hari.

Sampaikan pembantu rumah Encik Carlos ini yang asalnya dari Chile Barat yang mana makanan ruji mereka adalah tempe pon tidak terlalu nak makan lauk itu. Pembantu yang ini, Kasabonita agak bagus dalam hal-hal menguruskan anak-anak Encik Carlos. Terturut kata jugak anak-anak Encik Carlos dengan Kasabonita ini.

"Kas, sudah makan ke belum hari ni" sahaja Marcia menegur kosong sambil sama-sama menyidai kain di waktu pagi.

"Emphh, belum, tak lalu, hari-hari lauk tauhu, tempe, telur. Biar anak-anak aja yang makan". Kasabonita menjawab.

"La, Kas tak lapar ke tak makan nasi?" Marcia simpati.

"Tak apalah, saya juga ada anak, di sana saya tak bagi anak saya tempe, gayanya seperti orang miskin aja makan tempe." Kasabonita menjawab dengan lenggok Chile Baratnya.

"Tak pe la Kas, kalau lapar makan la roti ke ape ke buat alas". Marcia cuba menenangkan hati.

Babak 2

Satu malam sesudah Magrib, Marcia dan suaminya Diego sengaja ingin ke JASTUKOR. Tempat membeli belah terdekat di kawasan perumahan mereka di Taman Universal Stadia, Rio de Janeiro. Baharu sahaja mereka memasuki pintu JASTUKOR, Diego ternampak susuk kelibat pasangan yang agak dikenalinya berada di dalam restoran Jepun, Raja Sushi. Pasangan itu asyik menghadap hidangan sushi yang diletakkan diatas conveyor berpusing itu. Masih berpakaian formal. Mungkin belum pulang ke rumah sesudah kerja.

"Ehh, itu bukan Abang Carlos dan Kak Tina ke?" Diego menunjuk sedikit membisik kepada Marcia.

"Ha'ah la, memang dorang, makan berdua je ke?" Marcia menjawab.

"Entah, kata kat rumah masak asyik tempe je untuk anak-anak, ni siap buleh makan Raja Sushi lagi" Diego pula konpius.

"Tak tau la abang, ini kalau anak-anak dorang tahu, cemana ye, sanggup dorang buat macam tu" Marcia menambah.

"Kot dorang tapau kot untuk anak-anak dorang" Diego cuba membelah sangsi.

Marcia & Diego berlalu dan terus ke tingkat atas, sambil dalam hati masing-masing. Kami tahu apa yang anak-anak dan pembantu rumah kamu tidak tahu.

Esoknya,

"Kas, malam semalam makan apa?" Sengaja Marcia mengupas kepastian.

"Ehh, seperti biasa, tempe sama telur" Kasabonita menjawab.

Jelas sudah.

2 ulasan:

duta berkata...

wahh.... suka laa cerita alihbahasa LA USURPADORA ni... kira drama wajib tayang ni... kelass.... i bagi waktu perdana drama ni

amANI berkata...

Mekasih. Nantikan siri #3 pulak. Entah bila plak keluar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...