Advertlets

Khamis, April 16, 2009

Sehari seurat benang, lama-lama jadi baju

Susulan dari sebuah kisah lama ini : Kenapa Saya Suke Henpon Saya, aku ada menceritakan tentang senarai riak takbur aku dengan peraduan dari stesen radio. Yang aku ingin kongsikan adalah, hadiah yang aku menangi pada Mei 2006 baru sampai hari ini, 16 April 2009. Ya, hari ini. Setelah 2-3 kali berbalas emel mesra bersama petugas bahagian hadiah.


Benar kata perpatah, sehari seurat benang, lama-lama jadi baju. Mereka buat baju itu dengan menjalin selai-selai benang itu dan buat baju stesen radio itu untuk aku. Aku terharu.

Juga, isteri aku gelar, menda alah berwarna hijau meriah ala disko itu adalah gelang ikat leher kucing. Aku terima anggapan beliau. Mungkin stesen radio itu tahu pendengar mereka semuanya membela kucing.

Pelekat di cermin kereta yang diberi juga kelihatan punyai grafik berbeza dari yang aku pernah dapat sebelum ini. Mungkin pereka grafik mereka yang lama telah berpindah ke stesen berita dan pereka grafik yang baru merobah segala hasil usaha pereka grafik lama. Berpolitik juga mereka gamaknya.

Satu lagi, aku seronok mendapat hadiah percuma, terutama yang menyuruh pemakainya membawa lambang atau logo mereka ke seluruh pelusuk persekitaran dan memberi publisiti dan pendedahan secara percuma. Takpe, aku boleh buat yang itu.

Tapi aku mungkin berdendam dengan pereka grafik stesen radio ini kerana meletakkan gambar ini di bahagian hadapan baju percuma ini. Kurang-kurang letak la bahagian belakang, orang nak gelak guling-guling, berbisik sambil senyum simpul atau pon mengata terang-terang pon aku tak nampak.

Sekian. Dahulu.

Notakaki amANI yang tertengok bola pagi tadi: Terima kasih Theo Walcott kerana gol anda sungguh tinggi tahap keyakinannya dan Arsene Wenger yang sedikit galak berjoget tika gol dari Adebayor.


2 ulasan:

kaler_pensel berkata...

ahahaha...lawak2..sanggup ke pkai baju nih? bg kat aqil jd baju busuk je la..hahaha..

Adam Ruslan berkata...

::pensel kaler::
Hahah, jadikan baju busuk Aqil pon termasuk dalam pertimbangan gak. Tapi tak sanggup.

Lebih menyedihkan, Aqil dan Ammar kata ini baju TOM TOM BAK. Hahah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...