Advertlets

Selasa, Februari 24, 2009

Ahmad S siri # 7

Secara amnya, siri ini tidaklah menepati gaya penulisan santai kontemporari moden yang dipelopori oleh amANI - Penulis berbakat (testimoni encik Juan). Meskipun penulis siri kali ini - Duta mempunyai lenggok gaya penulisan yang seakan-akan selebriti, beliau masih bertatih di arena itu, semoga berjaya diucapkan kepada beliau, aku tunggu 1 Mac 2009. Hahah. Mahupun begitu, kisah ini antara kisah yang tergolong dalam siri-siri pengikat silaturrahim antara aku dengan Ahmad S serta Duta sendiri.

Manakan tidak, susulan kejadian ini, aku merupakan pembekal nasi bungkus tengahari terkerap Ahmad S. Ahmad S mengalami kemalangan lantas mendapat kesakitan yang amat sangat, separuh badannya luka berparut dan aktiviti menaiki tangga ke tingkat 3 blok S05 merupakan seksaan duniawi buat diri beliau selama beberapa minggu.

Nasi putih, ayam bahagian dada, kuah sedikit sahaja serta sayur. Ini adalah kiriman tetap Ahmad S pada aku, sama ada pada nota bertulis susup bawah pintu, pesanan teks ringkas mahupun pesanan secara langsung dengan muncul secara tiba-tiba di depan pintu bilik aku setelah habis kuliah dan aku masih belum bangun tidur (kuliah pagi semua aku 'tuang'' hahah).

Mujur aku ada koleksi komik Gempak dan APO buat Ahmad S membuang waktu sementelahan dia menunggu kiriman nasinya tiba. (Baca: Sedap je dia lepak kat bilik aku lepas order nasi, yang berkedudukan strategik di tingkat aras lantai tepi pintu terus buleh parking moto sebelah bilik, tak perlu naik tangga serta katil berbantal empuk kegemaran ramai, huhuh).

Walaupun demikian, aku yang bernaluri seorang kawan yang suka membantu, aku cuba laksanakan tugas ini dengan sempurna, nasi, kuah, sayur serta ayam goreng aku sukat dan pilih yang terbaik di CP buat tapauan Ahmad S. Aku juga membawa moto RGV kesayangan dengan penuh tatatertib dan menghormati lampu isyarat supaya selamat sampai lokasi dituju. Oh ya, Ahmad S kirim terus dengan wangnya, supaya tidak terlupa selepas memakannya jika pesanan itu secara langsung.

Apa yang sebenarnya terjadi pada Ahmad S pada waktu itu? Kenapa dia suka baca GEMPAK? Semuanya kerana ini: Ahmad S Siri 7

Notakaki amANI: Bilik aku yang bertampal poster komik dan lakaran kasar tidak berbakat penuh satu dinding menjadi kekaguman seorang pelajar kejuruteraan mekanikal dari luar negara (baca: Bangladesh) sewaktu beliau datang untuk menuntut ilmu bagi subjek "Pemantauan Kesihatan Mesin" sebelum peperiksaan akhir. Aku tak pasti aku tahu nama beliau dan aku tak pasti kenapa dan bagaimana mereka boleh datang ke bilik aku pada waktu itu.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...