Advertlets

Selasa, Oktober 26, 2010

Cerita ringkas - ringkas kait - kait

Adebayor 0 - Arsenal 3..

Amacam Adebayor? Tahun lepas bukan sebab hang terrer sangat pon. Lebih kepada Craig Bellamy laju dan rajin. Tahun ini rezeki tak murah sangat untuk hang. Kena 3 gol tanpa balasan kali ini. Cuak jugak mula-mula sebab tengah minggu sebelum game ni hang boleh kasik 3 gol dalam Europa League. Tapi hujung minggu lepas tak da can pulak hang nak lari seret lutut lagi kan. Kalau ada pon, aku harap ada la yang sempat baling kerusi kali ini. Apa pon, kesian kat hang. 


Semalam yang banyak kemudian..


Semalam punya letih lain macam. Sampai rumah dari opis, semayang Asar, kemudian lena masa tunggu Spotcenter depan ruang tamu, mujur sempat tengok semua ketiga-tiga gol Arsenal. Kemudian semayang Maghrib, kemudian lena balik bila sambung baca paper. Kemudian jaga tengok Spotcenter dah ulang sekali lagi yang pukul 10. Kemudian lena lagi. Mangkit pula dah pukul 12 tengah malam. Masih lagi pakai berbaju kemeja kerja tapi dengan seluar tidur. Sambung baca paper sampai habis. Kemudian bangun makan sebab lapar. Mandi. Semayang Isyak. Gosok baju kemeja esok. Buat kerja opis untuk esok. Dan tidur dekat dah 4 pagi. Kemudian terjaga jam 5 pagi. Entah betul entah tidak, dengar macam bunyi beg beroda disorong ulang alik, lama dan banyak-banyak kali. Disebabkan tak mahu tahu betul-betul mimpi ke betul-betul betul ke, aku sambung balik tidur sampai pagi.

7 biji moto yang hilang..

Minggu lepas dengar cerita dari brader jual burger tepi jalan dalam taman ini, ada 7 biji motorsikal hilang kena curi dalam taman. Balik dari beli burger, terus aku amik kunci motor, terus kunci tayar depan dengan belakang. Balut lagi dengan kain langsir lama. Supaya tak nampak sangat macam motor depan porch. Hujung minggu lepas, sebab aku nak ke KL, aku tolak masuk motor dalam rumah depan ruang tamu. Jadi semalam masa tertidur di ruang tamu, aku tidur sebelah motor. Motor pon releks je duduk sebelah aku. Tak de la pulak kami berasa tidak kena berada bersama antara satu sama lain.  Perasaan dengan motor ini adalah perasaan yang susah hendak digambarkan. Walaupun dia dah 7 tahun takde roadtax. Hehe.


Ok, dah takde menda nak cerita. Sebab ini cerita ringkas-ringkas, kait-kait.

2 ulasan:

a z m i r berkata...

bila nak buat edisi baru pasal minyak tu? tak sabar ni. : )

Diego Amani berkata...

^a z m i r^

Jangan risau.. konfem ada punya. Nak selang seli sikit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...