Advertlets

Khamis, Disember 31, 2009

Sinetron Dramalova - XXV Tromsformees

Esok pagi kene bawak Pablo pegi klinik. Kena bangun awal dari biasa dan bersiap awal dari biasa. Itu azam Marcia dan Diego untuk malam sebelumnya sebelum mereka lena menutup mata (nota: separa benar sebab mata Diego selalunya separuh terbuka bila tengah tido). Azam tak perlu tunggu tahun baru. Tiap hari baru boleh dicipta azam baru sebenarnya.

Keazaman dan iltizam yang tinggi boleh membuatkan kita bangun awal dari biasa. Jadi sesudah subuh, Diego sambung tidur semula. Marcia sambung mengerjakan hal-hal pembasuhan pakaian dan alat-alat bantuan tidur yang tertunda semalam. Ada alat-alat bantuan tidur yang terkena urin Rodriguez malam semalam. Tidur Diego nampaknya tidak berapa lama. Dikejutkan secara mengejut oleh Marcia, walhal ada lagi 25 minit dari perancangan awal untuk pergi ke klinik.

"Abang, bangun kejap, tolong ayang". Marcia tergesa-gesa mengejut Diego bangun.

Diego secara tersentak terus bangun. Menuruti Marcia dari belakang. Dengan mata terpisat-pisat, mereka menghadap mesin basuh.

"Mesin Tromsformees nih dah telan bantal kekabu kita, suruh dia spin dia gegar, suruh dia luah keluar dia tak nak luah" Marcia mengadu.

Dalam hati, Diego mula berdetik. "Aku bela kamu Tromsformees dah masuk 4 tahun, hari ni pepagi ko buat hal pulak".

Mula-mula dia cuba mampatkan semua, supaya kerongkong Tormsformees betul-betul seimbang. Kemudian Diego cuba untuk spin. Gagal. Tromsformees macam terhuyung hayang mabuk brandi. Kepala mengeleng-geleng. Bergegar pada skala 100m/s amplitud dengan satu spektrum 1x yang amat tinggi keluar dari graf. Tidak seimbang.

Dicuba 2-3 kali, tektik itu ternyata gagal. Tromsformess nampak semakin lemah.

Diego mencuba untuk menarik keluar bantal tersebut dari kerongkong spin Tromsformees. Tersangkut. Bantal kekabu saiz buat tidur nyenyak itu ternyata sangat mampat dan penuh air. Kerongkong Tromsformees pula berbibir ke dalam, membuatkan proses menarik keluar tampak sangat sukar.

"Tromsformees, yang ko telan tak nak luah-lauh balik bantal kena air urin Rodriguez ni kenapa?" Diego mula membentak dalam hati. "Sedap ke?" Tanya Diego lagi. Bercakap dengan Tromsformees tak perlu diluahkan, hanya di dalam hati.

Tromsformees tak menjawab, kerongkong penuh dengan bantal kekabu, cemana nak jawab.

Diego cuba cara lain, direlai-relaikan kekabu bahagian atas bantal. Kemudian cuba untuk spin. 2-3 kali berbuat demikian, Tromsformees mula memberi kerjasama. Bantal mula di spin. Tapi putarannya tidak terlalu laju kerana beban yang berat lagi padat. Tromsformees hanya berdaya untuk berbuat demikian untuk sebentar sahaja.

Diego mula nampak sinar kejayaan. Bantal kekabu sedikit berkurangan kuantiti airnya. Ditarik keluar lagi. Kali ini nampak sedikit berhasil.Tapi masih sukar. Tak sampai 1/3 yang keluar. Marcia datang membantu semula. Dia cuba juga menarik keluar. Tapi sekali dengan Tromsformees yang terangkat. Bantal tersangkut teruk di bibir ke dalam Tormsformees.

Marcia mula mengeluarkan alat bantuan khasnya. Alat ini adalah senjata sulit kegunaan rutin hariannya dalam apa jua keadaan. Ia berasaskan kayu. Berbentuk seakan sudip dapur, tapi ini alatan khas. Orang tua kata, mesin Tromsformees takut dengan kayu berbentuk sudip dapur, boleh menyebabkan kemurungan kalau diketuk. Diguna alatan khas itu untuk menyenduk keluar bantal, nampak sedikit berjaya. Tapi disebabkan kandungan bawah bantal yang agak mampat dengan kekabu basah, usaha itu tidak membuahkan hasil.

Marica serah kembali buat Diego. Kali ini, Diego tidak lagi menggunakan kekerasan. Mesin juga perlu sentuhan dan belaian penuh mesra kasih sayang. Diego kaut sedikit demi sedikit kekabu yang mampat untuk dipindahkan ke bahagian yang sudah keluar. Kemudian tarik sedikit demi sedikit. Usaha yang memeritkan hujung-hujung jari mulus Diego ini mula menampakkan hasil.

Setelah bertarung lebih kurang 15 minit, Diego sedar dia sudah berpeluh macam bersukan walhal baru mangkit tidur je. Otot-otot tangan mula terasa seperti didiami asid laktik. Lesu. Usaha yang tampak sedikit demi sedikit itu diteruskan. Bila terjumpa bucu bantal yang ke tiga, Diego tahu ia tak lama dah. Bahagian bawah bantal yang tersangkut dah membulat macam bola.

Diego capai alatan khas Marcia tadi, sambil memeluk bahagian bantal yang dah keluar, sambil menyenduk bahagian yang tersangkut. Sekejap sebelah kiri, sekejap sebelah kanan. Dipulas-pulas pula. Tromsformees mula merasakan kerongkongnya mula lega. Dia juga cuba membantu Diego.

Akhirnya.. Bantal kekabu basah berjaya dikeluarkan. Diego menepuk-nepuk Tromsformees, bantal kekabu diletak jauh dari pandangan Tromsformees. Agar dia tidak kecil hati atau masih bernafsu untuk menelan bantal kekabu.

"Tromsformees, lain kali kalau nak makan, mintak kain, baju dan seluar je dengan Marcia ye, yang mengada order selera bukan-bukan ni apahal?" Diego berpesan.

Tromsformees angguk. Diego harap Tromsformees akan kembali sihat dan kuat seperti biasa, walaupon hampir tak berdaya menelan bantal kekabu tadi.

Bantal kekabu pula kelihatan sudah mengalami kemurungan. Mungkin nyawa-nyawa ikan lagaknya. Keras lagi tidak kering sepenuhnya walau sudah 2 hari dijemur terik matahari. Khidmatnya mungkin akan tamat bila-bila masa sahaja.

Tromsformees memang kekadang berselera ganjil dengan bantal kekabu, walhal itu bukan makanan ruji dia. *Kredit gambar.

Notakaki amANI: Sedar tak sedar, setahun lengkap sudah kisah Sinetron Dramalova masuk panggung. Bermula pada Disember 2008, 25 kisah penuh, 1 kisah bonus dalam SD The Buku, 2 cerita Disebalik Tabir, 1 entri Testimonial serta 1 kisah mini SD. Gigih weh. Mekasih kepada semua yang mengunjung masuk blog ini. Datang dan baca pon aku hargai. Moga yang ditatapkan boleh dijadikan sandaran dan panduan, jangan disimpan hasad dan dengki untuk mana-mana kisah sekalipon, kecuali bila aku riak dan takbur je. Itu kelemahan aku sendiri. Jumpa lagi tahun hadapan. Tahun depan Diego sibuk kot.

2 ulasan:

Ummi Amani berkata...

Salam...
Abg,transformers kt umah kitani nmpknya sume nk kena bg lbh belaian kasih sayang nmpknya.Sume dh tua2 dh.hehehe.Bleh beli baru? YES,YES, YES(iklan yg kata cmtu bkn Ayng).hahaha.berdebar dak?

Adam Ruslan berkata...

^Ummi Amani^

Memang kene lebih kasih sayang serta lemah lembut. Lagi tua patutnya lagi berpengalaman. Heheh.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...