Advertlets

Jumaat, Ogos 05, 2011

Kalau la blog ini seorang makwe

Hahah, Selamat Berpuasa semua. Tak kira anda di mana, asal ada matahari terbit dan terbenam, selamat berpuasa diucapkan. (Hai silent reader Hong Kong!). 


Berbalik kepada blog ini, mungkin la dia seorang makwe. Yela, dah tetiap hari dihadap walaupon bukan tiap-tiap hari ada aku menulis. Tak ke bercinta rupanya begitu?


Walaupon demikian, Ezi mungkin ada pandangan berbeza kalau aku ada makwe lain. Sebab dia tahu, makwe lain itu mesti terpinggir tidak ketahuan untuk beberapa ketika. Sebab tu dia tak larang aku mengorat Nurul Syuhada Nurul Ain (cis, sudah melepas! add FB pon dia tak layan, hahah). Takpe, masih ada peluang untuk mengorat Lisa Suri-rumah Hani i. 


Berbalik kepada sifat seorang makwe, dia akan merajuk apabila ditinggalkan. Merajuk peringkat tertinggi barangkali. Tapi kalau kita terlupa birthday dia cemana pulak? Hahah.


Hah, mengikut perkiraan, dah 20 hari aku terlupa hari pertama aku membuka blog ni 4 tahun yang lepas, apa kes? Tahun lepas lupa 2 hari. Tahun-tahun lepas tak lupa, tahun-tahun-tahun lepas seterusnya lupa terus. Dah cemana? Merajuk tak blog?


Ok, biasanya, orang merajuk aku tak layan (hahah, ini juga sebab aku dapat greenlight untuk pergi mengorat Lisa). Sudah la kekadang tak amik tahu, bila dah merajuk tak layan pulak? Ye, ni la Diego. Dia yang ego. Nak merajuk, pi merajuk siap-siap. Nanti dah setel baru mai sini balik. 


Baiklah, sempena hari Jumaat pertama Ramadhan yang mulia dan sempena genap usia blog ini 4 tahun. Marilah kita merenung kembali diri kita dan bermuhasabah diri. Renung-renungkanlah objek ini untuk merenung diri sendiri, di manakah sifat bersedekah kita. Marilah kita insaf menginsafi. 




Objek sebelum dipowerpointkan (Ogos 2011)


Objek selepas dipowerpointkan. (Mac 2009)

Aku harap sesapa yang insaf selepas melihat objek ini, boleh la sedekah amal jariah BB lama, iPhone1 ke, Nokia E lama ke, iPad1 ke (tapi nak sepasang sebab Ezi pon nak jugak! Amboih eksyen, demand pulak!). (kembali kepada mode : serius) Bulan puasa kita kena lebih beribadah dan membuat amal kebajikan. Sekian. 

Selamat hari ulang tahun kelahiran yang terlewat blog!

p/s: baru 4 tahun usia blog, budak bawah umur lagi blog ni. Heheh.. 

2 ulasan:

Syila berkata...

Klu budak ni 4 thn bawa pi buffet ramadhan kat hotel dah kena caj RM20++ dah ni hehe...

Adam Ruslan berkata...

^Syila^

4 tahun untuk blog kira konsisten dah nih. Hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...