Advertlets

Sabtu, Disember 18, 2010

Tulis-tulis - Main kuda-kuda



*Ini BUKAN cerita main dengan kuda! Sila mengucap syahadah*


Di suatu taman, 4 ekor kuda hitam duk tengah main kuda-menguda.


Nuar : Eh, Ajitpal, bagi la aku tunggang kau sekejap.


Ajitpal : Eh, tak boleh, aku sakit pinggang. Ko naik dengan Guanbeng la. Aku ambil gambar. Mesti seronok.


Nuar : Sedap juga kalau macam tu. Ko naik aku pulak lepas tu boleh?


Ajitpal : Mestila. Chauvinis mesti sama chauvinis.


Guanbeng : Night Kit macamana?


Ajitpal : Aku dah naik dah dulu, lutut dia spring dah rosak. Tak best.


Night Kit : Ek eleh Ajitpal, dulu boleh la, sekarang ko pon dah patah pinggang. 


Ajitpal : Kalau macam tu, kita tunggang Nuar je la. Jom-jom!


Secara serentak... Jooom!


Mereka pon bermain sambil bergelak riang ria hihihi. Sementelahan Ajitpal menyimpan kemas gambar Guanbeng dengan Nuar yang saling menunggangi itu. Kot-kot Nuar lompat tinggi sangat sampai Putrijayatripati, dia boleh rentap je tali kekang Nuar tu nanti.


*Sumber rujukan buat Fahim 'B' (kot dia tak paham sebab baru lepas UPSR) :  saling guna-mengguna dan 'kuda-menguda' 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...