Advertlets

Jumaat, Disember 24, 2010

Sukan Minda - Persepsi

Meh tengok sama ada kamu punyai hati tulus suci atau busuk berlemak.

Sila nyatakan dengan jelas dan terang, gambar kotak A dan kotak B dibawah mempunyai warna yang sama atau tidak? Sama? Ke tak sama? Renung sampai besok pon takpe (aku dah cuba renung kecik-kecik mata, memang nampak). Bagi pemunya hati suci, dia yakin apa yang aku cakapkan ini. Kotak A dan kotak B adalah sama warna. Ye. Sama warna. Percayalah si hati yang tulus. Mekasih buat yang percaya.

Sapa yang tak percaya, aku tahu, kamu ada simptom pemunya hati yang busuk berlemak dan mungkin tidak sesuai membaca siri Sinetron Dramalova. Hehehe.


Bagi pemunya simptom hati busuk berlemak dan tak percaya cakap aku. Kamu ada 2 pilihan. 

Pilihan pertama yang membolehkan kamu mempunyai hati suci tulus ikhlas. Sila right click dan save as gambar tersebut.

Buka gambar tersebut dalam Paint. Crop tegak sampai hilang silinder hijau tapi biarkan kotak A dan B masih kelihatan.

Guna pemadam, padam sekeliling kotak A dan Kotak B sampai licin. Termasuk sikit dalam kotak pon takpe.

Jadi, bandingkan balik, warnanya sama ke tak?


Syabas. Kamu ada hati yang suci dan memerlukan kebenaran perolehan sendiri untuk menetapkan pendirian.

Pilihan kedua. Kamu boleh terus bersangka buruk terhadap entri ini dan terus scroll ke bawah untuk buktinya tanpa rasa nak cuba langkah di atas dan jika dengan melihat bukti ini juga tidak dapat memuaskan hati kamu kerana merasakan ianya adalah teknik potoshop, kamu boleh terus berjalan kehadapan, belok kiri selepas selekoh dan pergi jahanam dengan hati busuk berlemak kamu. 


Ok nak pilih yang mana? Pilihan 1 atau 2? Jangan cuba scroll ke bawah. Cuba terus langkah di atas.
.
.
.
.
.
.
.


Oh, masih scroll kebawah.


Pesanan untuk yang tetap dengan pendirian memilih pilihan kedua. Sebaik-baik penerima maklumat di zaman internet ini adalah dengan mencerna maklumat yang didapati itu dan menyelidikinya sendiri.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.






Bagaimana dengan hati kamu? Tulus suci?

*Secara saintifiknya, tidaklah ia berkaitan dengan hati suci atau busuk pon. Tapi ianya ilusi optik. Tapi kalau terang-terang jugak tak nak percaya dan kemudian malas nak berusaha membuktikan sebaliknya, memang la kamu suka bersangka buruk. Sama buruk macam si penerima emel forward yang mengforward tanpa usul periksa dan si penghentam kerajaan atau penghentam parti pembangkang yang tiada rasional. Selamat menilai hati sendiri.

Sumber asal : Gizmodo

2 ulasan:

Juan Nazlan berkata...

serius betoi. haha.. canggih2.. tak tercapai akai aku yg suam2 kuku ni.. haha

Diego Amani berkata...

^Juan^

Heheh, hanya yang buat sendiri boleh mengkonfirmkannya. Serius.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...