Advertlets

Sabtu, Jun 26, 2010

Sinetron Dramalova XXIX - Majlis Besday

Disebabkan ini majlis ulang tahun kelahiran anaknya yang sulung yang sudah memasuki empat tahun, Diego merancang untuk mengadakan majlis yang besar-besaran.

Jemputan adalah untuk seluruh taman Universal untuk datang ke rumah makan kek. Jalan Glory 35, Jalan Glory 37 dan Jalan Glory 33 semua ditutup untuk laluan kereta bagi mendirikan khemah buat semua jemputan yang datang.

Tempahan kek adalah setinggi 4 tingkat, untuk menandakan 4 tahun, manakala lilin cukup la 1 buat dapat feel tiup lilin. Yang lebih penting adalah baca Bismillah sebelum makan.

Di hari siang pula, sekolah Rodriguez diberi jamuan makan. Bihum goreng dengan goodie bag setiap sorang. Dalam goodie bag letak Ultraman sorang satu, kaler biru, merah dan kuning. Sapa berebut nak kaler kuning pandai-pandai la ejas sendiri. 

Balik dari sekolah, Rodriguez dah siap-siap pakai smart. Tunggu Diego balik dari kerja. Walau pon jemputan ramai, tapi hari sekolah dan kerja, tetap kena pergi sekolah atau kerja. Itu tanggungjawab. Majlis ni fardu kifayah je. 

Hadiah pula kene yang besar, banyak dan boleh dimainkan secara pelbagai. Disebabkan Rodriguez tak sabar untuk menyambut hari ulang tahun kelahirannya, jadi 3 hari sebelum majlis lagi dia dah dapat hadiah mainan yang diidam-idamkan beliau. Beli terus 2 set supaya  tak berebut dengan Pablo. 

Jiran-jiran dan semua seluruh Taman Universal telah digembar-gemburkan tentang majlis ini supaya kelihatan lebih meriah. Jadi ramai yang tertinjau-tinjau tentang persiapan segala macam majlis ini. 


Akan tetapi, Diego hanya boleh merancang. Tuhan yang menentukan. 

.

.
.
.
.
.
.
.


Majlis sambutan hari ulang tahun ke-empat Rodriguez disambut secara sederhana semalam. Ditemani Abah, Tok, Mak Su dan Pablo. Marcia ada urusan tandatangan surat-surat penting di Roraima jadi tidak berkesempatan bersama. Tapi kek tetap disimpan buat dapat feel makan kek hari lahir.

Gambar Hiasan - Seorang kanak-kanak kelihatan begitu kembang hidungnya untuk meniup lilin.


2 ulasan:

fiziskandarz berkata...

aku kalu baca entry2 sinetron related nihs jeh musti tegelak hohoho. keep it up buddy :)

anyways adam, we would like to give u the Creative Blog Award. feel free to drop by at our blog to collect it ok.

amANI berkata...

^Fiziskandar^

Huhu, ada award? Baiklah, nanti akan diambil.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...