Advertlets

Selasa, Disember 06, 2011

Malaysia 0 - 2 Syria (Kelayakan Olimpik 2012)


Ini adalah cara sebenar menyokong bolasepak di stadium. Duduk elok-elok. Jerit "Malaysia!" "Malaysia!" "Malaysia!" secara comel. (*Tolong maafkan posisi bendera sebab mereka masih kanak-kanak bawah umur dan belum tahu yang mana depan, yang mana belakang, sedangkan baju sendiri boleh pakai terbalik, inikan pula mengibarkan bendera).


Tak perlu berdiri 90 minit menyanyi dan meloncat secara seragam. Tak perlu baling botol bila dah nampak nak kalah. Bila bola dah abis pon tak payah jenuh-jenuh nak balik awal. Kita amik gambar barang sekeping dua dulu. 


Ini pula mamat bangang berbaju biru yang mula berjalan keluar ketika Malaysia baru sahaja melepaskan gol kedua dari kesilapan pemain pertahanan Malaysia, Muslim. Dia baling botol air mineral betul-betul landing semeter dua dari penjaga garisan. Masuk ke padang dan mujur di kuis keluar oleh penjaga garisan. 


Disebabkan mamat macam inilah segala stadium bolasepak di Malaysia ini akan dibina pada masa akan datang siap ada padang trek dan longkang besar serta pagar macam dalam jel. Tengok bola nampak sayup-sayup je. 


 Bangang melantun! 
(baju biru tengah naik tangga, berbangga dengan tindakan bodoh, pui!)

Objek yang dibaling.


Perangai macam ini bukan menyokong bolasepak namanya. Bangang tau!

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...