Advertlets

Rabu, Disember 07, 2011

Legoland Malaysia



Dijangka dibuka nanti September 2012. 40 rides dalam satu taman tema. Dibuat untuk keluarga dan kanak-kanak dari umur 2-12 tahun. Yang mana elok sangat la untuk Amani 3 serangkai tahun depan. Ada Roller Coaster 'LEGO Technic' setinggi 20 meter, 'LEGO Kingdom', 'LEGO City' dan sudah tentu Miniland ditengah-tengah taman dengan semua miniatur bangunan ternama seluruh dunia dan esklusifnya, bangunan femes di Malaysia termasuk KLCC, Putrajaya, Bangunan Sultan Ibrahim dan banyak lagi.


Harga tiket masuk:

Biasa : RM 140 dewasa, RM 110 kanak-kanak
*Diskaun R30 untuk pemegang Mykad
Pas Tahunan : RM 275 dewasa, RM 210 kanak-kanak
Promosi Pas Tahunan (jangkamasa terhad) : RM 195 dewasa, RM 150 kanak-kanak.
*Pas Tahunan promosi ini membolehkan kemasukan tidak terhad sehingga hujung 2013. 

Tiket ni mahal? Emm, tiket sekali masuk biasa tu memang nampak mahal. Tapi pas tahunan tu rasanya sangat berbaloi untuk dibeli. Tambah lagi, ini adalah taman tema standard antarabangsa di lokasi tempatan, yang kalau dulu, berangan jela nak pergi dan ini bukan taraf Mimaland atau Bukit Belacan ok. Air terjun Kota Tinggi pon sekarang orang cas tiket masuk. 

Cuba bayangkan dengan pas tahunan, nak jenjalan petang-petang hujung minggu boleh bawak anak pergi masuk Legoland? Peh!

Bayangkan lagi, Aqil pulak kata. "Ala, asyik-asyik Legoland, boring la!". Pehh!

Bayangkan pula Ammar yang memang minat susun-susun blok Lego ni. "Hari tu Ammar buat Ultraman besar kat Legoland, siap lawan dengan raksasa lagi". Perghh!

Ok, cukup dengan berangan. Jumlah kegembiraan adalah RM 710 untuk kami 5 sekeluarga. Belum tentu lagi kami mampu beli tiket tahunan promosi itu. Huhu.

Walau bagaimanapon, Ini betul-betul promosi percuma untuk Legoland Malaysia, tapi disebabkan ia berada dalam kawasan mudah sangat nak sampai dari rumah aku, aku rasa ia wajar digembar-gemburkan. Entrance Universal Studios Singapore pon sebenarnya lebih mahal kalau nak dibandingkan dengan Legoland, juga ia berbeza dari segi target umur pengunjung. Ini betul-betul taman tema untuk kanak-kanak. 

Website Legoland belum bagitau cemana nak beli pas tahunan, harapnya berkesempatan la. 

*semua gambar adalah dari Legoland Malaysia.

**kalau-kalau la staf Legoland Malaysia terbaca post ini, Jangan la malu-malu nak hulur lima nam keping tiket Pre-Opening. Huhu.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

wah.. sgt menarik tp agk mahal...
hanye org yg berade je mmpu kalo nak pegi satu family..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...