Advertlets

Khamis, Disember 08, 2011

Manchester, Pemalas?

Pada penghujung musim 2010/2011 yang lalu.

Di hujung Februari 2011, Arsenal kalah mengejut 1-2 kepada Birmingham City dalam perlawanan akhir Piala Miki Mouse ataupon nama sebenarnya Carling Cup. Kalah dengan gol saat akhir atas kesilapan pemain sendiri.

Minggu seterusnya, meskipun mempunyai kelebihan menang 2-1 terhadap Barcelona di perlawanan pertama suku akhir Champions League, Arsenal sekali lagi menyerah diri dengan kekalahan 1-3 kepada Barcelona di Nou Camp, sekaligus melenyapkan impian kejuaraan Champions League.

Tambah parah bila Arsenal gugur pula di suku akhir Piala FA ditangan Manchester United 0-2 sejurus selepas perlawanan Champions League di penghujung minggu. 

3 piala lenyap dalam tempoh tak sampai sebulan.

Kedudukan di tangga Liga yang pada mulanya nampak kukuh juga runtuh bila kalah di tangan Bolton pada April 2011. Semua piala hilang dari capaian Arsenal untuk musim 2010/2011.

Arsenal digembar-gemburkan mungkin tak main langsung Champions League untuk musim 2011/2012. Penyokong Manchester United mendabik dada dengan kejuaraan Liga tapi menikus dengan kekalahan ditangan Barcelona dengan jaringan 2-0, tanpa dapat membalas walau satu gol. 

Kita fast forward pula pada masa kini. Musim 2011/2012.

Hujung bulan November 2011, Manchester United baru sahaja kalah 1-2 di tangan Crystal Palace , pasukan division 1 liga Inggeris untuk Piala Carling Cup pada pusingan suku akhir. Pasukan power lain seperti Arsenal dan Chelsea juga turut gugur dengan hanya Liverpool dan Manchester City masih berpeluang bersaing bersama Crystal Palace dan Cardiff City.


Tak kan Crystal Palace pon kita tak boleh kalahkan? - Park (terlindung)
Wei, aku tengah betulkan parking la. - Valencia

Seminggu kemudian atau lebih tepat, hari ini, Manchester United kalah 1-2 kepada FC Basel untuk layak hanya ke pusingan ketiga Europa League Cup menemani jiran mereka Manchester City. Jaringan Alex Frei meranapkan impian Manchester United. Alex Frei sebelum ini hanya kenal pemain Manchester United dari skrin LED televisyen di rumahnya sahaja.

Takkan FC Basel pon kita tak boleh kalahkan? - Park (merenung jauh)
Eh, bukan ke kita dah amik gambar macam ni miggu lepas? - Valencia

Manchester City yang berbelanja boros tanpa mengira prinsip akaun imbangan duga dan menjanjikan piala buat pemain baru mereka musim ini, kini boleh berpeluang cerah untuk menggapai Carling Cup dan Europa League impian mereka.


Di Arsenal, saya tidak berpeluang ke Europa League, ia piala idaman saya! - Samir

2 piala hilang tak sampai 10 hari. Tidaklah akan kedengaran lagi la komen sebegini pada malam Selasa atau Rabu di masa akan datang. "Eh, Manchester lawan apa ye game Champions League pagi nanti?". 

Pasukan berjiran ini nampak gaya tak suka duduk berjauhan. Januari nanti, Manchester United bakal bertemu dangan Manchester City untuk perlawanan Piala FA pusingan ketiga. City yang sudah merebus United 6-1 di Old Trafford baru-baru ini nampak gaya betul-betul membingitkan telinga jiran mereka. 

1 lagi piala bakal hilang untuk mana-mana Manchester.

Ini dah hampir mirip skrip drama yang sama seperti Arsenal musim lalu. Ini adalah skrip kitar semula. Adakah Pak Alex sudah menjadi pemalas?

Cuma, kali ini skrip belum masuk separuh musim. Ah, malaslah nak tulis lagi.

Kenapa Manchester-Manchester sekalian? Why????

2 ulasan:

Dunia Kami berkata...

Liverpool jugak best... heeheheh

Adam Ruslan berkata...

Liverpool main lawan sapa nanti Champions League? He he he.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...