Advertlets

Selasa, Jun 28, 2011

Kanak-Kanak Memang Riang 38 - 5 Tahun

4 siang yang lalu, kami bekalkan 70 pek plasik berisi wafer telur bergulung coklat, cip kentang serta keropok bentuk ikan perisa coklat dan 1,2 makanan rapu yang lain. Ammar jugak yang susah hati sebab takut cikgu tak bagi satu pek kat dia. Huh! Tengahari itu, semua kanak-kanak tadika duduk dengan sopan tanpa lari berkeliaran sementara menunggu dijemput sambil menghadap makanan rapu sambutan besday Aqil. 

3 malam yang lalu, kami 5 anak beranak, beli air 2, burger 4, kentang goreng 2, aiskrim cawan 3, sambut hari lahir Aqil yang ke-5. Makan sampai kenyang tapi Ammar boleh lagi mintak aiskrim lagi 1 lepas dah penat main gelungsur. Mana mungkin beli lagi satu untuk dia. 

Balik dari lepas makan, kami buka panggung tengah malam dengan siaran skrin TV rata 32 inci yang disambung kabel HD murah dicucuk hujungnya ke komputer riba ofis dan diUSBkan kepada sebuah external hard disk, botol susu sorang satu, tilam saiz permaisuri, bantal-bantal empuk dan cerita The Green Hornet. Belum sempat pasukan Green Hornet ditubuhkan, Ammar dah lena. Aqil pula terlelap bila kami sedang terkekek layan Kato melawan penjahat. Kami pula yang sambung lagi satu cerita sampai jam 3 pagi.


Wajah-wajah untuk kenangan 5 tahun Aqil.

Sebagai hadiah besday esoknya, kami pergi berenang dalam kolam renang berbumbung lagi ada gelungsur air serta besar betul kolam renang itu di sebuah hotel baru sekitar Masai. Bilik adalah menghadap padang golf, angin bertiup deras dan Ayman tidur lena lama jugak di atas tilam empuk dengan ekon sejuk sepoi-sepoi. Semuanya atas ihsan tumpang Pak yang check-in yang kena pergi mesyuarat. Heheh.


 Kolam air adalah tempat paling tidak ditakuti mereka.

Balik bila dah siap makan malam dengan Pak. Depa jugak telah 'pau' Pak buku Ligthning McQueen sorang satu sebelum balik. Kedua-duannya lena dalam kereta dibawa sehingga ke tilam tak mangkit-mangkit dah. Penat. Cuma Ammar je kasik lebih cabaran lebih sikit dengan mengorder susu botol elok dah tengah-tengah malam. Begitulah kami sambut besday Aqil kali ini. Kek, badut, hadiah balut kertas, belon, lilin, nyanyi-nyanyi? Itu tipikal sangat. Heheh. 

Ada lagi 2 besday anak, 1 besday isteri, 1 anniversary kawin serta 2 hari raya yang akan menyusul. Plan untuk yang lain? 

*Tengah menadah tangan untuk dilimpahi rezeki serta kesihatan yang baik. 

1 ulasan:

ayen =D berkata...

ammar ni suka buat orang gelak la tau.. best woo wayang atas tilam dan bantal.. tak de masalah kaki tak boleh nak lurus..

happy besday aqil~!

* betul, tipikal sgt besday2 ber kek, lilin, topi kertas tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...