Advertlets

Rabu, Januari 05, 2011

Kanak-Kanak Memang Riang 32 - Hari Pertama

Mangkit tak teriak.

Pakai baju tak teriak. Tapi cakap kat ummi. "Nak peng ummi". (peng = pukul).

Sebab marah tak suka pakai baju sekolah. Hampir teriak. Sempat dikaver dengan membuka tv.

Sudah makan sarapan dan ummi siapkan, hantar gi ke sekolah. Semua ok. Cool. 

Masuk sekolah masih cool.

Sampai pintu sliding door tepi sekolah, "Ehh, Tanak masuk!"

Dukung masuk, suruh duduk. Budak terlalu ramai dan cikgu terlalu sibuk dengan urusan last minit ibu bapa yang baru nak bayar yuran. 

Elok je duduk, depa berdua keluar balik bila aku keluar.

Bagi balik masuk.

Bila cikgu utama sampai baru la kurang stress. Kanak-kanak 6 tahun naik ke tingkat atas. Dorang takde apa-apa mesalah dah. 

Aqil duduk di meja lain, Ammar di meja lain. 

3 kali Ammar keluar mencari Abah bila dia tak nampak Abahnya di tepi pintu. (Abah jenguk kot tingkap depan). 

Cikgu bagi mainan blok pon tak cukup. Ada kurang 20 biji. Sorang dah kongker. Mana nak ralit.

"Abah jom la teman adik"

Kali ini, cikgu bagi mainan untuk umur 4 tahun. Juga bagi Aqil duduk sama meja dengan Ammar. Abah keluar. Jenguk dari pintu. 

Cakap nak pergi kerja. 

Babai.

Babai lagi.

Teriak!!

Hahah. 

Cikgu pegi peluk. Tak diam jugak. 

Dari tingkap depan nampak sorang lagi cikgu dah dukung.

Abah pon betul-betul berlalu pergi kerja. 

*ini diari Ammar, untuk Aqil, sila gantikan tempat yang teriak kepada tidak teriak dan sebaliknya

2 keping blok yang 2 minit je sempat ralit.

2 ulasan:

ayen =D berkata...

ahahahaa-- gigit juga dua budak kecik ni kang!! teriak!!!!

Diego Amani berkata...

^ayen^

Nanti dah rasa baru tau.. hahah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...