Advertlets

Khamis, Januari 13, 2011

Catatan Diego - Selesai @ Berhebah

Bersambung dari siri yang lepas.

Gila tak gila, selesai la jugak sesi hebahan makan malam tersebut. Cabarannya agak getir. 

1. Bermesyuarat di dalam bahasa cong-ceng-cong-ceng 98%. Diego sorang je nama ada bin. Jadi, nganga dan buat-buat paham sangat penting.

2. Partner dan semua komiti wanita lebih sibuk memikir hal baju dari memikir menda apa nak disetelkan pada hari kejadian. Mujur la Diego sudah banyak berada dalam sesi persediaan majlis untuk sebelum-sebelum ini. 

3. Rupanya dengan bergaya secara berlebih-lebih dapat meningkatkan konfiden diri. Cuba la tarik rambut kasik tegak, sembur pengilat, tampal simbol tajam-tajam kat leher, dan simpan 1-pack di perut. Konfem diri akan berasa sungguh konfiden di pentas. Fasha Sanda gitu.

Dah tema liar mesti la gambar gelap.

4. Selesai majlis, 4-5 orang komiti pakat-pakat cari burger 24 jam sebab sibuk sangat menghiburkan orang. Termasuk la Diego. Lapar tak makan.

5. Secara keseluruhan, malam itu lebih baik sambutannya dari tahun lepas. Lebih meriah dan ramai yang enjoi berlebihan. Malam itu memang liar, tapi terkawal. Sebab bos besar yang suruh meliar. 

6. Kualiti penghebahan biasa-biasa je. Rerasa Diego banyak menunduk melihat kad ucapan dari membuat eye-contact dengan penonton. Tapi dah nak abis baru berani buat lawak. Belum boleh nak apply tender hebahan lagi. 

7. Ok, tahun ini akan berusaha masuk kategori pekerja tanpa pernah mengambil MC. Serius. Diego sudah berlatih selama 7 tahun untuk kategori yang baru dipertandingkan ini.

Sekian. 

4 ulasan:

d u t a berkata...

hahaha.... ye la, anak sakit, bini standby. mana tak amik mc... hehehe

Diego Amani berkata...

^duta^

Itu la kelebihan single income parent.

saiful berkata...

saya pulak wife cikgu, kalau anak sakit, kena cuti lah sebab cuti cikgu tak banyak kecuali pada waktu cuti sekolah...

Diego Amani berkata...

^saiful^

Camtu la gayanya. Kena tengok priority.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...