Advertlets

Khamis, Julai 01, 2010

Tulis-tulis blog pon boleh dapat hadiah



Orang bagi, kita terima. Seikhlas hati terima. Lagi senang sebab boleh mengisi ruang ketika nak menulis tapi cerita tak datang. Hahah. Tak tahu dimana kretipnya blog ini sebab kurang bergambar dan layout pon diambil enteng sahaja. Lebih kepada penulisan yang poyo dan terlalu over konfiden je rasanya blog ini.

Mekasih buat pemberinya, fiziskandarZ yang sekarang berada di negara yang baru je keluar World Cup. Heheh. Blog dia sangat bergambar sampaikan setiap kali bukak, hati mesti panas sebab gambar dia terang, jelas, tajam lagi cantik serta cantuman yang tidak dapat dikesan. Aku harap dia bukukan gambar-gambar tersebut dengan caption-captionnya sekali dan buat Coffe Table Book punya style. Lepas tu print 100 buah. Bagi kat rakan-rakan secara percuma. Aku nak cop satu awal-awal. Boleh Gyc?

Sedikit makna tentang mende alah bertukar-tukar di atas ini adalah seperti berikut:

PENGERTIAN BERKENAAN AWARD INI

a. PENCIL yang besar - Menunjukkan kesenian yang begitu peka terhadap blog anda dan mencerminkan sesuatu nilai penghasilan.

b. FILEM bergerak tanpa henti - Menunjukkan AWARD ini di FOWARD kepada bloggerist yang betul-betul layak menerima.
c. LOGO bulat berkelip-kelip - Jika di perhatikan betul-betul, ia adalah manusia yang berkepalakan monitor komputer. Ini membawa maksud anda adalah seorang yang begitu bijak menguasai dunia alam maya ke globalisasi.


Jika mengikut tuan pemberi, dia suruh bagi kat 5 orang. Tapi suruh carik yang kretip-kretip. Dengan ini aku serahkan kepada pemunya blog berikut sebab kretip mengikut definisi aku sendiri.

1. mybook - Blog ni dah konfem terbengkalai sebab sibuk jaga anak. Hahah, tapi aku suka entri yang ada sketch dia. Aku tak reti melukis, jadi blog ini memang kretip dengan idea tersendiri lagi asli. Kot-kot dapat award boleh cuba menulis balik ke. Kan?


2. Factul - Konsep blog yang sangat jarang orang nak buat. Menulis fakta mengikut pemprosesan kepala hotak selepas membaca pelbagai cerita dari blog / web orang lain. Ingat senang? Juga hampir-hampir terbengkalai. Jadi sedikit pemangkin di sini untuk lebih kerap menulis.


3. + +i ' m d u t a + + - Ini blog selebriti tv. Ada entri yang tiap baris penulisan ada maksud tersirat di antara baris yang mana rerakan rapat dia je yang paham. Buat yang tak berapa paham, buat-buat paham je. Kretip kan? Suka kecik hati dengan orang, tapi sebab dia dalam hati dia berseni grafik, berani nak kata dia tak kretip?


4. Simple Me - Ini blog yang dah jadik fenomena. Ramai orang ada blog, tapi tak ramai yang boleh mendapat followers sebegitu ramai macam blog ini dalam masa yang singkat. Dia kretip mengoptimasikan trafik. Aku tak. Hahah.


5. Che Det - Sapa tak kenal blog ni, sila menadah tangan dan berdoa untuk mendapat hidayah dan penerang hati. Tapi aku tulis kat sini jela, nak komen suruh Che Det amik, macam la Che Det nak layan. Heheh.

6. Bumi Dipijak Langit Dijunjung - Eh, bukan patut bagi 5 je ke? Berani ko tak nak kasik award sama tuan punya blog ini? Disebabkan aku pernah melihat rangka-rangka kerja seperti pendahuluan, isi-isi, huraian isi-isi dan kesimpulan serta penutup bak teknik karangan rangka tulang ikan sebelum beliau menulis satu entri di blog, jadi blog ini memang layak dapat. Cuma sekarang penulisnya banyak mengarang cerita pendek di FB tanpa perlu lagi teknik rangka ikan sebab lagi cepat dapat respons. Heheh.


Sekian. Sila la ambil dengan hati yang pasrah lagi redha. Yang tak dapat, salahkan pembuat award ini yang mula-mula. Sapa suruh bagi limit 5 je. Len kali bagi limit 1 je. Baru la award ini lebih dicemburui, ye dak? Heheh. 

5 ulasan:

d u t a berkata...

hahaha! siul je kan!

menulis spm pun ada markah, apa salahnya jika menulis blog ada hadiah! hahaha! ups tapi bergantung kepada layout juga kot! hahahah!

mrfactoid berkata...

camna mau amik itu hadiah da? Kena naik pentas ke ape?

noorafzan.blogspot.com berkata...

terima kasih saya ucapkan.
saya rasa terharu..
terima kasih kepada mak , ayah, atuk, nenek, pakcik sedara, makcik sedara.. bla bla bla..

err..ni bukan anugerah yang naik pentas tu eh?
sorry tereksited pula.
thanks abg diego =)

fiziskandarz berkata...

hohohohoo.. "cantuman yang tidak dapat dikesan" + "Bagi kat rakan-rakan secara percuma". tegelak2 sampai tutup2 mulut aku nihs akakakaka..

tweet! "Aku tak reti melukis" - i beg to differ on this :)

Adam Ruslan berkata...

^duta^

Ala, layout untuk kesedapan mata je. Tulisan tetap untuk dicemburui hati.

^mrfactoid^

Sila google cemana nak tampal gambar dalam format .gif dalam blog.

^afzan^

Ahah, nak panjang lagi pon takpe. Kasik can.

^fiziskandarz^

Kamon Gyc, aku punya free k. heheh.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...