Advertlets

Khamis, April 29, 2010

Paska Fail Elektronik

Hari ini, ceritanya pendek sahaja.

Tahun ini, aku berazam untuk membeli buku-buku bahan bacaan sehingga mencecah RM 1000. Kalau dulu asal gaji je nak makan Domino, kali ini asal gaji je, aku nak bawak anak isteri beli buku cerita.

Beli sebuku sorang tiap-tiap bulan. Dapat kot cecah RM 1000. Baru puas hati aku. 

Errr... dalam Bil AHTERUK ada tercatit harga majalah bulanan, yang sekarang dorang masih bagi rebet. Boleh guna tak bil ni nak masuk bahagian pengecualian pembelian buku dan majalah? 

3 ulasan:

~ fiza berkata...

wah smpai 1000 utk pengecualian hehe
smg berjaya en diego! ke arah budaya membaca dlm keluarga diego&marcia hehe

dengar kata buka akaun sspn utk anak dpt pengecualian... *info di ambil dr tibi tiga hehe kesahihan tidak dpt di kenalpasti hehe

ayen =D berkata...

beli2.. jangan tak beli..

ada sampai satu tahap kan, ain tengok meja kat bilik ain tu, rasa stress sebab beli je, tp tak terbaca2.. hoho.. jangan contohi saya ya.. hehehe..

alamak.. pengecualian2 bagai semua ni.. ada org pesan ain suruh simpan resit jer.. tindakan selanjutnya, lain cite, tak masuk kepala lagi.. huhuhu..

amANI berkata...

^fizah^

Kene belajar-belajar dah membaca borang cukai nih. Heheh. Ada je semua panduan dalam website. Dulu-dulu je kena berguru sikit kalau nak isi borang cukai. Sekarang semuanya di hujung jari.

^Ayen^

Orang yang suruh simpan resit tu kedekut ilmu kot. Heheh. Bila nak start E-Filing?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...