Advertlets

Rabu, November 04, 2015

Bolasepak Akar Umbi IV

Dreamstar Tournament - Piala Amby Hex 2015 (31 Oktober 2015)

Sebenarnya JDT menang Piala AFC tu tak la mendatangkan apa-apa keterujaan sangat bagi kami. Game malam tu pon kami tengok sedikit sambil lewa ja.

Sebabnya kami lebih teruja pada belah siang hari yang sama dalam Dreamstar Tournament Amby Hex Cup bila Ammar dan team SJFC U8 berjaya menduduki tempat ketiga kumpulan dan layak ke peringkat separuh akhir. Dalam 9 perlawanan, SJFC U8 menang 6 perlawanan (1 bye), 1 seri dan 2 kalah. Ammar menjaringkan 4 gol, 2 dari Airil dan 1 gol oleh Amani dan Khairi. Adib pula hanya melepaskan 4 gol.

Walaupon kalah di separuh akhir, ia ditebus dengan kemenangan penuh saspens pada perlawanan kedudukan 3/4 dimana kedua-dua pasukan terikat 0-0 dan bila penalti juga terikat seri 1-1.

Pengadil kata kita lambung syiling, tentukan siapa yang ambil sepakan dan siap yang menjaga gol untuk last penalti. Pihak lawan mengambil sepakan tetapi berjaya diselamatkan Adib. Melompat semua dengan kemenangan itu.





Keputusan Penuh:
SJFC (2-0) Dreamstars A
Ammar - 1 gol
Amani - 1 gol

SJFC (3-0) SJFC B

SJFC (0-0) AMC Academy

SJFC (1-0) Kangkar PTSA
Ammar - 1 gol

SJFC (0-2) Putra Kids

SJFC (1-0) Harimau A
Airil - 1 gol

SJFC (0-2) Harimau B

SJFC (1-0) Kangkar PTSB

SJFC (3-0) Dreamstars B
Ammar - 2 gol
Khairi - 1 gol

Semi Final 
SJFC (0-2) Harimau B

3/4 Placing
SJFC (0-0) AMC Academy (penalti 1-1)
Menang sudden death penalti (save penalti).

Pasukan Aqil di SJFC U10 pula mendatangkan keterujaan yang berlainan caranya. Depa dah main dekat 4 ke 5 perlawanan tapi pasukan depa belum lagi dapat menjaringkan gol yang betul-betul jaringan gol seorang penyerang. Gol terdahulu dari satu lontaran ke dalam yang ditepis masuk keeper dan satu lagi ialah satu tendangan gol yang tidak dikawal kemas keeper lawan. Jadi bila tiba satu perlawanan yang depa betul-betul menguasai perlawanan, banyak cubaan depn gol yang bersimpang-siur juga mendatangkan kegeraman dan arghhhh-apesal-susahnya-diorang-ni-nak-score??, akhirnya dapat juga team itu menjaringkan 3 gol padang dari sebanyak-banyak peluang yang ada.

Perjuangan depa agak memberangsangkan dengan 5 menang (2 bye), 4 seri dan 2 kalah tapi hanya mampu di kedudukan ke-6 dari 11 pasukan.




Team SJFC U12 pon di kedudukan ke 6 dalam kumpulan.

Walaupon main runcit-runcit dan bukan ditahap tertinggi, ini ialah pengalaman dan kenangan bagi anak-anak dalam arena bolasepak kanak-kanak mereka. Depa akan ingat semua ini terutamanya perasaan bermain di atas padang secara kompetitif. Terima kasih buat semua tunjuk ajar daripada jurulatih, pengurusan SJFC dan semua ibu bapa yang memberi komitment tidak terhingga dari awal pagi kejohanan sehinggalah tamat majlis. 

#SouthernJuniorFC

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...