Advertlets

Rabu, Mei 04, 2011

Arsenal 1 - 0 Manchester United (ini konspirasi!)

Member aku kata Arsenal menang sebab pengadil tak bagi penalti kat Owen yang ditakik Clichy. Takik yang memang sengaja tapi pengadil buat-buat buta. Ini tidak adil pengadil!


Juga beliau berkobar-kobar mengatakan bahawa pengadil memberi 2 gol percuma kepada Chelsea ketika melawan Spurs. Satu gol yang tidak melepasi garisan, satu gol Kalou curik ayam. Kemenangan Chelsea memberikan tekanan dan saingan paling sengit buat Manchester United sebab minggu depan mereka akan bertemu di Old Trafford dan sapa yang menang berpeluang cerah sebagai bakal juara.


Sungguh-sungguh dia berkeras kedua-dua tindakan pengadil FA Inggeris ini mengesahkan teori konspirasi untuk menjatuhkan Manchester United secara diam oleh para pengadil yang majoritinya berusia lanjut dan menjadi penyokong zaman kebangkitan Liverpool. Ye, semua pengadil pro-Liverpool kata beliau disebabkan umur mereka dan sejarah Liverpool ketika itu. 


Jadi, baik semua pengadil membenarkan Chelsea menang kejuaraan liga berbanding melihat Manchester United memenangi kejuaraan liga ke-19, sekaligus meningkah Liverpool sebagai kelab terulung dengan kejuaraan liga terbanyak. Ini konspirasi terbesar liga FA Inggeris oleh pengadil-pengadil serta penjaga-penjaga garisan.


Tahun lepas pon sama. Drogba curik ayam 2 kaki jauh dari satu hantaran lambung ketika menjaringkan gol terhadap Manchester United yang membolehkan Chelsea menang kejuaraan liga. Betul-betul penjaga garisan buat-buat buta.


Tapi, member aku yang sama juga beria-ia mengatakan pada awal musim ini, tahun ini Manchester United memang tiada prestasi. Menang nasib. Kalah nasib dan seri pon nasib. Mujur ada mentaliti kuat untuk terus bertahan sahaja. Juga, ini pasukan paling lemah dalam sejarah Pak Alex.


Untuk semua penyokong Manchester United, kah kah kah. 


Mekasih Ramsey!


Aku kata, masih ada 3 perlawanan dan apa-apa pon boleh terjadi. 


Kot Manchester dan Chelsea seri semua perlawanan seterusnya dan Arsenal menang ketiga-tiga perlawanan? 


Ok, ini harapan paling palsu lagi penuh konspirasi. 36 pengadil dan penjaga garisan perlu dibeli dan dipengaruhi penyokong Arsenal. Hahah. 


Oh ya, pengadil Manchester United melawan Chelsea hujung minggu nanti ialah Howard Webb. Beliau begitu dicemburui oleh Ryan Babel penyerang Liverpool baru-baru ini. Kenapa agaknya ye? Kah kah kah lagi. 


Ini konspirasi!

*kredit gambar dari sini

2 ulasan:

helmi majid ismail berkata...

hahaha... bila selalu dah buat story sports ni... dah makin seronok nak tau... tapi liga tempatan sedih skit. baik hantar sepawi je main... hik hik hik

Adam Ruslan berkata...

^helmi^

Hantar sepawi buat rugi je, lawan Felda Angkut pon tak menang. Hahah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...