Advertlets

Isnin, November 22, 2010

Kanak-Kanak Memang Riang 31 - Otroman Memfire Putrajaya

Rasanya memang agak lama tak cerita hal anak-anak. Sebabnya, depa layan rumah tok mek dengan ummi depa masa sebelum bersalin, semasa bersalin dan selepas bersalin. Raya je sempat jenguk sekejap.

Masa menjadi riki kepada Raman untuk melihat sekitar dewan perkahwinan dia di Putrajaya, aku bawak la budak-budak depa sekali. Duduk di rumah payah pulak ummi dia nak monitor. Tambah lagi haritu hari bermulanya kenduri. Kenduri akikah+tahlil+doa selamat. 

Lepas je melihat sekitar dewan, tahu la nak kumpul di mana, tandas kat mana, nak beratur naik dengan rombongan kat mana, parking kereta kat mana. Siap je keluar dewan dari Bangunan Perbadanan Putrajaya, Raman nak singgah bank untuk masukkan duit dalam bank. 

Aku amik peluang ini untuk melayan Aqil & Ammar. Main kat depan padang rumput yang ada berhadapan dengan Istana Kehakiman. Ye, hakim pon duduk kat Istana di Putrajaya ni. 

Berikut merupakan aktiviti mengambil gambar anak yang boleh dilakukan oleh bapa-bapa yang lebih sopan berbanding daripada mengambil gambar muka dari sudut condong sambil menjuih bibir dengan tali pinggang keledar masih terpasang.

Mula-mula suruh dorang lari amik posisi dulu.
 
Kemudian suruh dorang pose, amik la gambar. Macam ni. 
Eh, mananya dorang? 
 
Kemudian abahnya pula kena berlari-lari anak supaya mereka tidak lari lebih jauh. 
Pose...terkeluk..(intonasi Ammar)
Baru la nampak macam pelancong.
Aku suka nak sephia kan gambar ni nanti tahun 2023.
 
Entah cemana, tongkat power Otroman jatuh dari langit.
Disambut teruja oleh Aqil dan Ammar. 
"Abah, raksasa dibelakang Abah! Adik fire nih.."
Abah kata buat la gaya bebas, bukan gaya Otroman anak-anak oi.
Kali ini memfire Raksasa yang datang dari arah Istana Kehakiman.
 
Kami akan mempertahankan Putrajaya ini dan membendung kemaraan Nuar Berahim eh, Raksasa!
 
Kita berjaya!
(betis penuh parut lagi ada hati nak pose cenggitu)

Depa dah habis beraksi baru la Raman keluar dari bank. Entah dia masukkan duit dalam ATM seringit-seringit kot. Lama betul. 
 

4 ulasan:

~ fiza berkata...

aqil & ammar fire belakang abah ke fire abah....
adakah abah mereka di lihat sebagai raksasa.... =)

Diego Amani berkata...

^fiza^

Hehe, abah dia kekadang je jadik raksasa.

Tanpa Nama berkata...

nuar berahim ? tk lama lg jd pejabat dia tu - azam

Diego Amani berkata...

^azam^

Hehe, tak lama ye? Kita tunggu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...