Advertlets

Selasa, November 25, 2008

Sijil?

Dulu masa skolah, aku teringin nak dapat sijil wakil daerah ke, wakil negeri ke, tapi apa kan daya, bakat dan usaha tak kesampaian. Jeles je tengok orang lain ada sijil daerah & sijil negeri, sijil penyertaan je pon, bukan menang sampai peringkat Malaysia pon. (p/s: bukan hang ye Man, aku tau hang ada sijil peringkat Malaysia haha). Juga aku tak pernah merasa GPA 3.5 ke atas walau sekali pon dalam tempoh 20 semester pengajian aku dari maktab sampai universiti. (20 kali cubaan tuh).

Tapi takpe, skarang aku ada sijil peringkat antarabangsa, huhu. Bukan satu, bukan dua tapi tiga!! Amik hang, semua sijil tahap kecekapan teknikal peringkat antarabangsa yang boleh dibanggakan.

Sila rujuk mukasurat berikut untuk melihat nama aku terpampang sebaris dengan pakar-pakar dan profesenel luar negara yang turut mengambil sijil-sijil berkenaan.

1. Pakar Pelinciran
2. Pengkaji Pelinciran Mesin - Peringkat 1
3. Pengkaji Getaran - Peringkat 2

Kalau ikutkan, ada salah satu sahaja dari sijil berkenaan dah kira power dah, tapi kalau ada 3? Power tak terkata hendaknya. Tahap angkasawan dah nih. Huhu. Mungkin kebarangkalian untuk mencari orang yang sama-sama mempunyai sijil cam aku nih sangat jarang barangkali. Petronas pon baru 2 orang je ada sijil Pakar Pelinciran dan dedua nih takde sijil lain. Huhu.

Akhir kata, sape kata keje kene tengok slip gaji saje?

p/s: ini hanyalah motivasi buat adik-adik aku yang tengah belajar, supaya dorang lebih besemangat untuk sukses dalam pembelajaran & karier dorang.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...